tisdag 20 november 2012

Min vana trogen...

... så har jag dagens middag i ugnen. Just nu. Och den kommer att vara där i alla fall en timme till. Så nu sitter jag här, hungrig och belåten över dagens värv.


Hjärtan. Många hjärtan har jag fixat till idag. Eller, de behöver ännu lite finslipning men grunden är gjord så nu är det bara det roliga kvar. Ska köpa några ljus ännu till dem och band och kärleksört och några bär. Sen  borde den delen vara klar för marknaden. Hade några planer också på att göra lampor men måste se om tiden räcker till. På fredag blir det åtminstone munk kok och eventuellt brödbak.

Jag spred ut mig i vårt gamla garage ikväll med mossa och lingonris. Där är dammigt och smutsigt med söndrigt golv men charmigt på samma gång. Och ännu charmigare blev det med adventsstakarna som bara står och väntar på att få tändas.

Tänd ett ljus
Men nu ska jag stirra en stund på kalkonfilerullen i ugnen och intala mig om att den nog snart är klar. Kalkon med honung, ingefära, kanel och nejlika. Det doftar jul!

Kram,
Hanna

1 kommentar:

  1. Det finns inget bättre än juldofter från ugnen! Både varmt och mysigt samtidigt! :D

    SvaraRadera