torsdag 15 november 2012

Inspiration på topp!

Igår var jag på kurs och fick en energikick utan dess like. När jag kom hem pratade jag oavbrutet i en halvtimme med ett <3 som stod mitt emot och försökte få in ett ord eller två medan jag tog andan. Kursen var i Naturkosmetik. Jag skulle gå den redan ifjol men var sjuk när tillfället gavs.
Men igår var jag på plats och kom hem med en liten påse med salvor, schampo, badsalt och skrubb. Och en säck med INSPIRATION!

Trodde den skulle avta under natten men lyckligtvis ligger den hos mig ännu idag. Ligger där och pyr och bara väntar på att få slippa ut så ikväll blir det göra av! Hjärtan ska skapas och pajer bakas (min syster fyller jämna år imorgon, ja ja vet, ännu ett kalas, och jag har lovat hjälpa till lite). Julklappslistan blev lite längre eftersom alla nära ock kära nu kommer att berikas med, förutom vingelkantig keramik, hemgjorda sörjor. Blir bra det här =D

Jag har suttit på kaffepausen på jobbet och försökt "omvända" mina arbetskamrater. Till saken hör att jag är omgiven av män och de nickade och log och tänkte "hon är nog inte riktigt klok, fast det visste vi ju redan" när jag gick an om hur bra soda kan vara. Och hotet om att de skulle få schampo till jul tror jag inte riktigt de tog på allvar. Men de ska få se! Och idag blir det butiken och införskaffande av en STOR burk soda. Visste ni annars att soda är suverän som ansiktsmask? Sätt på det några minuter efter bastun/duschen och skölj. Det ska provas ikväll =)

Spegel, spegel på väggen där... Ser jag bra ut nu?

Ha det bra,
Hanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar