måndag 19 november 2012

Förberedelser och företagande

Tiden rusar iväg igen och det är bara att grabba tag och försöka hänga med. I fredags var det min systers 40-årsdag. Grodan flyttade hem till henne och kvällen gick i ett rasande huj.

Lördagmorgon var sovmorgon. Bönor och bacon är aldrig fel att starta en lördagsmorgon med. Pigg och glad blev det sen en tur ut i skogen för att samla ihop material till pysslandet inför julmarknaden som närmar sig. Mossa i alla dess former, blåbärsris och stubbar hittade hem och imorgon måste jag försöka ta tag i produktion.

På lördag skrev jag och en vän också på ett hyreskontrakt för två små utrymmen. Det ena ska vi ha som behandlingsrum (akupunktur för min del) och det andra som ateljé. Behandlingsrummet ska fixas och målas så det dröjer ett tag innan det är i användbart skick men ateljén ska "bara" möbleras och sen så kommer jag att dra dit bl.a. min symaskin för att sätta igång och fixa. Det ska bli skönt att ha någonstans där man bara kan breda ut sig och inte behöva "gömma" undan sakerna när man slutar. Borde reda ut ett och annat angående att starta upp ett eget företag också här snart. Och komma på ett bra namn!

Tidsoptimisten tog överhanden igår. Bakade surdegsknäckebröd men hade en hel del annat också inplanerat Tänkte "knäckebröd fixar jag ju på en timme eller två...". Så fort gick det ju inte utan fyra timmar senare åkte den sista plåten in i ugnen. En plåt fick se sig besegrad med lite lätt övergräddning men aderton plåtar senare så hade jag en hög med knäcke på bordet. Trots strömavbrott mitt i gräddningen.

Knäckebrödshög
Hade tänkt hinna med den traditionella julöppningen inne i stan också igår. Men det blev det inget av. Mest på grund av den duktiga tidsplaneringen, men också för att det inte kändes särskilt lockande och juligt med hällregn och snålblåst.

Det känns som det är lite mycket nu och mer blir det. Känner hur listan på saker att göra bara växer. Men jag tror det blir bra. Eller. Det blir bra! På nåt sätt.

Under gårdagens bageriverksamhet var det nära att jul-listan på Spotify gick igång. Hejdade trots allt mig själv (försöker ha Lilla Jul som "gräns") och lyssnade på följande istället. Inte direkt en julsång men stämningsfull ändå.


Dessutom löste sig grubblandet över klappar åt mor och far. I mars kommer de att få åka till huvudstan och njuta av dessa gossars konsert tillsammans med andra delar av min familj.

Nu blir det natten i den här stugan.
Gonatt och sov sött!

Hanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar