söndag 4 november 2012

Mera födelsedagar och julmarknadsplanering


Det har varit en intensiv helg den här helgen. <3 hade födelsedag i fredags och det firade vi med bio och mat. Skyfall kan rekommenderas! Redan i augusti hade jag hittat den "perfekta" presenten på en marknad men den hittade han redan två dagar efter, "i misstag", så det blev till att hitta på en ny. Den stora presenten blev - Hängslor. Väldigt orginellt och väldigt romantiskt men nöjd blev han iallafall (dessutom lovade jag honom en middag här inom kort för att få in lite mys i presenten). Igår var det dags med kaffe för hans föräldrar och sen i väg till gravgården för att tända ljus. Det blev rätt sent innan vi kom oss dit men väl där var det så underbart fint, lugnt och rogivande. Vi gick där i mörkret och tände och beundrade alla ljusen.

<3:s present

Nu sitter jag och funderar på en julmarknad som ordnas här på ön i slutet av november. Jag har funderat en tid på om jag ska vara med och sälja något och tänkte jag skulle prova på. Saker av mossa (bland annat hjärtan som jag visat tidigare), lampor av skedar, surdegsknäckebröd och kanske munkar och nåt annat skulle vara utbudet. Kan ju vara värt ett försök och om inte annat får man ju in lite julstämning.

Till kaffet igår gjorde jag munkar som prov. Goda blev dom men länge tog det. Kan ju iofs bero på att jag riktigt tänkte till och tog den största kastrullen vi äger när jag skulle börja fritera. Men man lär ju sig =)

Munkar i den minsta kastrullen vi äger och har

Nu blir det brödbak för hela slanten och sen spelkväll och kanske en skvätt glögg. Håll tummarna för att jag vinner ;)

Hoppas ni haft en trevlig helg!

Kram
Hanna


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar