onsdag 24 oktober 2012

Snart är det jul igen


Två månader före julafton är väl en passande dag att inleda en blogg på. Speciellt om bloggen till stor del kommer att handla om, just det, JUL.
Julen har alltid varit speciell för mig, ända sedan jag var liten. Kan vara att min födelsedag som inträffar runt jul har något att göra med det. Två stora dagar på en och samma gång. Flera har beklagat när de hör vilket datum jag fyller men jag har aldrig lidit så mycket över det. Jag vet ju inte om något annat och jul är ju en härlig tid så varför inte fira en födelsedag då i samma veva.
Planerna för julen är som vanligt väldigt stora med en massa pynt, klappar, pyssel, mat, julgodis, fixande och trixande. Brukar inte hinna med allt jag har tänkt men hedrar mig själv med att jag blivit lite mer organiserad med åren, eller, försöker iallafall inbilla mig det ;)
Så, två månader före dopparedan ser listan ut såhär men känner jag mig själv blir den myyycket längre vad tiden lider. Får se vad allt vi hinner med i år. =)


Julen 2012

Glögg
Snaps
Senap
Pepparkakor
Pepparkakshus
Julgodis
Korv
Kålrots- och morotslåda
Limpor och knäckebröd
Julskinka
Klappar åt små och stora
Kalender åt <3
Julkort
Marmelad


Kram
Hanna



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar