torsdag 25 oktober 2012

Födelsedagar i väntan på Jul



De två sista månaderna före jul är fyllda av födelsedagar och den här veckan råkar det vara tre. Ikväll är det kalas nr 1 och det är <3:s farmor.
Jag sätter väldigt mycket tid och tanke ner på presenter och att köpa något åt en äldre person kan ibland vara rätt så knepigt. Ofta undanber sig personen saker och det försöker jag respektera. Men iallafall känns det lite dumt att "komma tomhänt".
Efter lite tankeverksamhet kom vi fram till present ihopplockad av "hemlagat". En burk picklade trattkantareller, en burk päron-tranbärssylt och ett hjärta av mossa att ha på trappan.
Sylten och trattkantarellerna är båda sånt som jag fixat ihop dels att ha själv och dels att ge bort. Har funderat på att plocka ihop en liten korg godsaker, sylt, senap, bröd å annat gott att ge åt mina grannar till jul.


Hjärtat tänkte jag kunde pigga upp lite på trappan nu i höst och kanske piffa till det lite med något juligare före jul. Gjorde ett liknande åt oss själva som jag tänkte vira en ljusslinga runt och sätta utanför dörren. Smygstarta julutebelysningen lite obemärkt.
<3 är annars väldigt, inte lika glad i julen som jag men nämn utebelysning och han är eld och lågor. Vad är det med män? 

Ha det bra,
Hanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar