måndag 29 oktober 2012

Min Julbok


Efter att ha letat efter en passande anteckningsbok hittade jag den ifjol. Den bruna med guldprägling, den lite hemlighetsfulla, den perfekta att bli min alldeles egna Julbok. Och idag var det tid. Tid att fylla i Julen 2012.
Jag älskar att planera och boken ger mig alla möjligheter till det. Där fyller jag i vem som "varit snäll" i år och vad vi köpt åt vem. Där finns de bästa recepten, som mammas limpa och pepparkakor, foton på julbak och pepparkakshus, julkortslistan med mera. Allt samlat på en och samma plats, i min underbara bok. Boken jag bara kan sitta och hålla i och fundera vad jag ska skriva dit som näst.
Så, nu har jag fyllt i alla snälla barn och funderar på julkortslistan och om jag borde ta itu med julkortstillverkandet nu eller senare. Borde göra det NU för senare innebär oftast kvällen före sista dagen de ska skickas.
Fast, snön dalar ner så en tur där ute tror jag ändå är det vinnande alternativet.

Ha det bra,
Hanna

2 kommentarer: