måndag 3 december 2012

3. december - Julkort

Att vara ute i sista minuten är något av ett kännetecken för mig men i år tänkte jag försöka bättra mig. Julklappar är en sak som brukar vara opaketerade och ofixade ännu natten innan julafton men de är jag på rätt god väg nu känner jag (vilket betyder att jag tänker att "jag har ju gott om tid" vilket resulterar i nattjobb natten innan julafton... ;)).



Julstädningen, njaa-e... Den är inte riktigt där den borde vara men...  Det jag inte hinner med får vara. Det ordnar sig.

Julmaten borde också vara under kontroll. Pepparkaks- och brödbak inplanerat. Julgodis ska fixas nån kväll veckan innan jul och så var det den där förbenade korven som blivit något av en förbannelse hemma hos oss. Men i år, i år ska det stoppas korv.


Sen var det julkorten. Julkorten är något av en hat-kärlek. Jag älskar att skicka julkort men av någon anledning har jag alltid svårt att få dem till posten i tid. I år tyckte jag att jag varit väldans smart. Redan ifjol fotograferade jag alternativ till årets julkort och för en vecka sen satt jag på datorn och knåpade ihop ett. I slutet av förra veckan damp det ner i postlådan och det ser... nästan ut som jag tänkt mig. Efter det första kritiska iakktagande då jag konstaterade att de skurit dem snett (yrkesskada) bestämde jag mig för att de är helt bra och började fundera på kuvert. Man kan ju inte göra det enkelt för sig och göra kort i en normal storlek, nehej då, utan klart det ska vara fyrkantiga 13x13 cm. Kraftpapper, lim och lack ska väl lösa problemet och sen är det bara det "lilla" problemet att hitta alla adresser...

Kram,
Hanna

Ps. I år har jag lovat mig själv att skriva upp adresserna i min julbok...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar