fredag 7 december 2012

7. december - Att planera en dan före dopparedan middag

Som jag nämnt tidigare jobbar <3 inom restaurangbranschen. Det första julbordet dukades upp i mitten av november och sen dess har julbord och julfesterna avlöst varandra. När väl julen är här har han julmat ganska högt upp i halsen och skinka, lådor med mera är inte det mest lockande.

Ifjol införde jag därför en ny tradition med att kvällen före julafton duka upp god mat som inte direkt (av oss) förknippas med julen. En vän var på besök och medan The Holliday (fick inte så höga poäng av gossarna i soffan) snurrade på filmduken njöt vi av sushi, ostar och annat smått och gott. Herremännen somnade sött i varsit hörn på soffan innan filmen var slut och jag fortsatte paketera paket. Hela kvällen var rörig, mysig och rolig och i år blir det "ojulig" mat igen för på något sätt gav maten ändå den gosiga julstämningen.


Frågan jag ställt mig de senaste dagarna är - "Vad blir det för mat?" och idag kom uppenbarelsen. Det blir en salig blandning röror, bröd, sallad och annat plock allt serverat mitt på bordet i massor med skålar att ösa ur.

Nästa fundering blir angående film vs spel, men den klurar vi ut en annan dag =)

Kram,
Hanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar