söndag 25 november 2012

Julmarknad 2012

Igår var det dags för julmarknaden här i byn. Som det brukar vara var jag ute i sista stund och fixade till det sista natten före. Kan verkligen inte rekommendera att koka munkar kl två på natten. Men skam den som ger sig. =)


Fyra timmar sömn senare bar det iväg till ungdomslokalen i byn där marknaden skulle hållas. Den rätta julstämningen ville inte riktigt infinna sig. När jag tänker på julmarknad tänker jag på julmusik och bord fyllda med jultomtar och annat juligt. Sist och slutligen var de flesta borden fyllda med bakverk, mattor och stickade saker. Lite stämning fick jag till slut med glögg och jultårta avnjutna bakom mitt och min väns marknadsbord.


Eftermarknaden öppnade vår "hemmarestaurang" och min syster med vänner gjorde intåg. Trerätters middag skulle framdukas och de verkade iallafall njuta av min och <3:s mat. Min rygg och mina fötter njöt däremot inte lika mycket efter några dagar på stående fot.

Idag blir det inte mycket gjort men en tur ner till stranden hann jag med medan det var ljust ute och där var det alldeles, alldeles underbart. Dimman vandrade sakta längs fjärden, luften var klar, himlen hög, solen tittade fram och havet låg spegelblankt. 


Hoppas ni har haft en skön helg!

Hanna


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar